بلاگرها و نقش آنها در جامعه شهری ایران2024-01-29
بلاگرها تأثیر زیادی بر تولید فرهنگ و تغییر سبک زندگی دارند خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان
به نمایش گذاشتن سفرهای خارجی، خریدهای برند و استفاده از مدهای غربی، به تدریج میتواند باعث تغییر نگرش نسل جدید به فرهنگ ایرانی و اسلامی شود. به عنوان نمونه آخرین آمار عراق مربوط به سال ۲۰۱۳ است، که به ازای هر ۱۰۰ هزار زن، ۱.۳ زن کشته شده است. نرخ قتل زنان لبنان در سال ۲۰۲۰ در هر ۱۰۰ هزار زن یک و این نرخ در سال ۲۰۱۹ در افغانستان ۱.۳ بوده است. سال ۲۰۲۴، تعداد ۳۹۴ زن در ترکیه کشته شدهاند که بالاترین رقم ثبت شده است.
او تاکید کرده که با اقدامات پیشگیرانه، باید برای کاهش قتلهای ناموسی و خشونتهای خانوادگی تلاش کرد. با گذراندن زمان و رشد کانال یا صفحه خود، ممکن است نیاز به تشکیل تیم داشته باشید. افراد با تخصصهای مختلف مانند ویرایشگران و مدیران اجتماعی میتوانند به شما در اداره و بهبود محتوایتان کمک کنند. برای موفقیت، شناختن رقبا و تجزیه و تحلیل محتوای آنها بسیار مهم است. با بررسی بلاگران مشابه در حوزهی شما میتوانید از تجربیات آنها استفاده کنید و بهترین روشها را در نظر بگیرید.
این افراد معمولاً موضوعات مختلفی را پوشش میدهند و توانایی ایجاد ارتباط با مخاطبان خود را دارند. بلاگری این امکان را به افراد میدهد تا دیدگاهها، اطلاعات، و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این افراد میتوانند از این فرصت بهرهبرداری کنند تا تأثیرگذاری خود را افزایش دهند و با ارتقاء محتوا و ارتقاء تعامل با مخاطبان، به جامعه مجازی واقعیتری بسازند. در این مقاله به بررسی اهمیت و نقش بلاگری در جامعه امروزی میپردازیم و راهکارهایی را برای تبدیل شدن به یک بلاگر موفق در شبکههای اجتماعی بیان میکنیم. این مقاله با هدف افزایش آگاهی و دانش افرادی که تصمیم به ورود به دنیای بلاگری گرفتهاند یا در حال تلاش برای توسعه حضور خود در این زمینه هستند، تدوین شده است.
کذلک، هناک علاقه ذات دلاله احصايیه بین استخدام الشبکات الاجتماعیه والامتثال للقانون، وتحمل المسوولیه، والمشارکه المجتمعیه، والعامه من قبل المواطنین. یعنی انه باستخدام الشبکات الاجتماعیه ومن خلال تشجیع المواطنین علی الانضمام الی قنوات وصفحات الموسسات الحضریه باستخدام ادوات تحفیزیه وتعلیمیه، یمکن تعزیز الثقافه الحضریه شریطه ان یتم مراعاه مصالح المواطنین بدرجه اکبر فی هذه المناقشات. من ناحیه اخری، تشیر النتايج المتحصل علیها الی ان محتوی الشبکات الاجتماعیه للموسسات الحضریه نادرا ما یتناول موضوع الثقافه الحضریه فی الوقت الحالی. لذلک، لتعلیم الثقافه الحضریه من خلال الشبکات الاجتماعیه للموسسات الحضریه، یجب معالجه موضوع الثقافه الحضریه بشکل اکبر. کما اشار الخبراء والمحترفون الذین تمت مقابلتهم الی انه باستخدام الادوات التحفیزیه المناسبه یمکن زیاده عضویه الافراد فی قنوات وصفحات الشبکات الاجتماعیه للموسسات، ثم من خلال تقدیم محتوی مفید وهادف وضروری للمواطنین یمکن ان یکون فعالا فی تعلیمهم لتعزیز الثقافه الحضریه.
بلاگر بودن به نظر ممکن است به نخبگانی که در یک حوزه خاص تخصص دارند محدود شده باشد، اما در واقعیت این مفهوم گستردهتر از آن است. همچنین، به تبدیل شدن به یک بلاگر در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام نیز امکانپذیر است و این راهکارها میتوانند افراد را در راه رسیدن به هدفشان یاری دهند. بلاگری، یک پدیده جذاب و پر از امکانات در دنیای امروزه است که به سرعت در ایران جا افتاده و افراد زیادی به آن روی آوردهاند. از تخصصهای علمی و فنی تا موضوعات هنری، ورزشی یا حتی زندگی روزمره، بلاگران به صورت فعال در حوضههای گوناگون محتوا ایجاد میکنند و جمعیت زیادی از مخاطبان خود را جذب میکنند. راهاندازی خانه بلاگر در استان البرز، اقدامی نوین در راستای مدیریت فضای مجازی و بهرهگیری از ظرفیتهای آن است. این طرح میتواند الگویی برای سایر استانها باشد تا از قدرت بلاگرها و اینفلوئنسرها در جهت اهداف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استفاده کنند.
سالهاست زندگی خانوادههای ایرانی دستخوش آموزش بلاگرها شده است؛ آموزشهایی که در ورای رونق اقتصادی برای بلاگرها تغییراتی را در سبک زندگی خانوار شهری و روستایی ایران ایجاد کرده است. تغییراتی که تنها به سبک تهیه غذا و سرو آن محدود نمیشود، بلکه شامل خریدهای جدید لوازم خانه تا خرید مواد غذایی با برندهایی معرفی شده توسط بلاگرها، خرید لباس کودک و سایر اقلام می شود؛ موضوعی که در برخی موارد برای ادامه مسیر، مسیری سخت، گران و بی محتوا را به خانواده تحمیل می کند. استفاده استراتژیک آمستردام از ویدئوهای بصری و به اشتراک گذاشتن آنها در رسانههای اجتماعی کمک میکند تا با مخاطبان متنوعی ارتباط برقرار کند و تصویر جهانی خود را بهعنوان یک شهر نوآور و پرجنبوجوش ارتقا دهد. برندسازی شهری میتواند ابزاری کارآمد برای انتقال ارزشها و نقاط قوت یک شهر به مردم باشد و آمستردام توانسته است از این طریق یک برند متمایز ایجاد کند و به مکانی مهم برای تعاملات اجتماعی و فرهنگی تبدیل شود. ویدیوهایی که داستانها و تجربیات محلی را به تصویر میکشند، حس غرور را در بین ساکنان تقویت میکنند و در عین حال، نمایشهای معتبری از زندگی روزمره در توکیو ارائه میدهند که میتواند با گردشگران بالقوه ارتباط برقرار کند. این شهر بهعنوان بخشی از ابتکار ملی «ژاپن باحال»، از داستانسرایی بصری برای ارتقای تصویر جهانی خود بهعنوان یک مرکز فرهنگی استفاده میکند.
آیلار به دلیل خشونتهای خانوادهاش از خانه فرار کرده بود، اما پلیس با دستگیری او و تحویل به خانوادهاش، شرایط قتل او را فراهم کرد. تاکید او نشان میدهد که وضعیت نگرانکننده را مسوولان نیز درک کردهاند، اما تلاشی برای کنترل آن نمیکنند. «مجنی علیه» به معنی کسی است که بر او جنایت یا جرم صورت گرفته است. این اصطلاح معمولاً در پروندههای کیفری به کار میرود و میتواند شامل قتل، جراحت، سرقت، کلاهبرداری و سایر جرائم باشد.
{- {
- این رویکردها نهتنها برندسازی شهری را تقویت میکند بلکه موجب رشد اقتصادی پایدار نیز شدهاند. |}
- قبل از رفتن به خانه بخت، با هم زیاد بیرون نمیرفتیم؛ اما محمد به دیدنم میآمد. {
- یک سال قبل، همسر عاطفه در نشست عشایری سعی کرد طبق رسم «فٌصل»، با پرداخت ۶ میلیارد ریال به خانواده او، اختلافات را حل کند تا خانواده و قبیله نیز ازدواج آنها را به رسمیت بشناسد. |}
- برای موفقیت، شناختن رقبا و تجزیه و تحلیل محتوای آنها بسیار مهم است. {
- جلوههای بصری این کمپین بهطور گسترده در رسانههای اجتماعی به اشتراک گذاشته میشوند و به ایجاد یک برند متمایز کمک میکنند که برای مردم محلی و گردشگران جذاب است. |}
- این تکنولوژی که به نوعی بر فرهنگ انسان و جوامع مختلف تاثیر مستقیم دارد، به افراد این امکان را میدهد تا در هر زمان و مکانی بتوانند با دیگران ارتباط برقرار کنند و یا به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند و به تفریح و سرگرمی بپردازند.
ایجاد محتواهایی که در یک حوزه خاص منحصر به فرد و با ارزش برای مخاطبان باشند، میتواند شما را از دیگران متمایز کند. شفقی، سیروس (1378)، «نقش بازار در ساختار فضایی شهر اسلامی»، فصلنامه تحقیقات جغرافیایی، س 14، ش 1و2، 63-87. روشار، فیلیپ (1383)، «هویتهای زورخانهها»، محمدرضا فرزاد، نشریه گفتگو، ش 42، 49-79. رضایی راد، محمّد (1385)، «سنخ شناسی شهرهای ایران باستان»، نشریه جستارهای شهرسازی، ش 15و16، 82-93. رضایی راد، محمّد (1378)، «بنیادهای فلسفی و اساطیری شهر ایرانی»، دومین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران-ارگ بم-کرمان، جلد اوّل، 11-29. پیرنیا، محمّدکریم (1353)، «خانههای خدا در ایران زمین»، نشریه هنر و مردم، ش 149، 2-8.
{- چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۳۳۲۲۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید.
- این همآفرینی حس مالکیت را در بین ساکنان تقویت میکند و پیوند آنها را با برند شهر افزایش میدهد. {
- وی انگیزههای گرایش مادران به بلاگری را «مشکلات اقتصادی»، «مشکلات خانوادگی»، «مشکلات فرهنگی اجتماعی»، «تلاش برای کسب اعتبار اجتماعی»، «تلاش برای کسب موفقیتهای اقتصادی»، «سرگرم شدن و لذّت بردن فرزند از فضای مجازی» و «تلاش برای طرح فرزند در فضای مجازی» دانست. |}{
- این رویکرد مردمی حس اجتماع و تعلق را تقویت میکند و موجب میشود برندسازی ملموستر و معتبرتر باشد. |}{
- «خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. |}
- پدرم هنگام خروج از خانه، سفارش کرده بود که زیاد هزینه نکنید تشریفات نباشد؛ بهتر است به حداقل وسایل بسنده کنید.
تلفیق سنت و مدرنیته در برندسازی توکیو
{- {
- لذلک، لتعلیم الثقافه الحضریه من خلال الشبکات الاجتماعیه للموسسات الحضریه، یجب معالجه موضوع الثقافه الحضریه بشکل اکبر. |}
- ایجاد هویت و تصویر به یادماندنی از شهر، توجه به هویت و ارزشهای منحصربهفرد آن و توجه به صنعت گردشگری از عوامل مهم در برندسازی شهری است.
- امین آذر، لیدا (1393)، «تعاملات اجتماعی در فضا و تبلور آن در معماری و شهرسازی شرق و غرب جهان»، دومین کنگره بین المللی سازه ، معماری و توسعه شهری، تبریز، 1-14. {
- برندسازی سنگاپور بهعنوان یک شهر خلاق، با حمایت شورای طراحی سنگاپور انجام میشود که هدف آن معرفی این شهر بهعنوان یک مرکز طراحی و خلاقیت است. |}{
- پلتفرمهایی همچون اینستاگرام بهدلیل ماهیت بصری خود برای برندسازی شهری مؤثر هستند، چراکه شهرها میتوانند جاذبهها، فرهنگ و رویدادهای خود را از طریق تصاویر و فیلمهای جذاب به نمایش بگذارند و توجه بازدیدکنندگان و ساکنان را به خود جلب کنند. |}
- شهرها میتوانند با تحلیل دادههای رسانههای اجتماعی، مناطق محبوب و روندهایی جذاب برای پیادهروی را شناسایی کنند و کسبوکارهای جدید را ترغیب کنند تا در آن مناطق راهاندازی شوند.
بررسیها نشان میدهد گستردگی قتلها مربوط به تمام شهرها است و نمیتوان آن را محدود به منطقهای خاص دانست. یکی از مباحث مورد توجه، وضعیت قانون است که برخی اعتقاد دارند قانون با تسهیل مجازات، مجوز قتل را به خانوادهها میدهد. طبق آمار دوساله ۱۴۰۰-۱۴۰۲ هر چهار روز یک زن کشته شده و طبق آمار سال جاری به ازای هر دو روز یک زن به قتل رسیده است. عمده این قتلها به دلایل ناموسی رخ داده است، هر چند در مواردی از آن با عنوان اختلافات خانوادگی نام برده میشود. در چنین وضعیتی، قانون حمایتی از زنان در مجلس در حد یک لایحه مانده است.
تاریخ کشور ما پر از حماسه زنانی است که در بحبوحه جنگ دچار سردرگمی و وحشت نشدند و یاد گرفتند چگونه به زندگی ادامه دهند و امیدشان را از دست ندهند. نکته حائز اهمیت در زندگی آنها استقامتی بود که از خود نشان دادند که نباید نامشان در لابهلای حوادث گم شود. او یکی از راههای اصلاح را پیوستن به کنوانسیون رفع اشکال خشونت علیه زنان میداند. او تامین امنیت اجتماعی و اقتصادی زنان و ایجاد خوابگاهها و اماکن امن برای حمایت از زنان در معرض خشونت را ضروری میداند. طبق اعلام رئیس سازمان بهزیستی، بیش از ۸۵ درصد از قتلها، خانوادگی است.
سنگینی سایه بحرانها بر مدرنترین کشور جهان
- هدف از این ابتکار، ترویج فرهنگ و سبک زندگی ژاپنی از طریق محتواهای ویدئویی جذابی است که ویژگیهای منحصربهفرد توکیو را به تصویر میکشد. {
- چون دوره آموزشیاش در قزوین بود؛ روزهایی که مرخصی شهری داشت؛ منزل دایی مادرم آقا محرم میرفت. |}{
- امروزه بلاگری به یک شغل و فرصت درآمدزایی تبدیل شده است که در ایران نیز تعداد زیادی از افراد به آن روی آوردهاند. |}
- این دختر ۱۵ ساله ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ایذه به قتل رسید و ۱۴ بهمن ماه در رسانهها این خبر تایید شد.
- روشار، فیلیپ (1383)، «هویتهای زورخانهها»، محمدرضا فرزاد، نشریه گفتگو، ش 42، 49-79. {
- بلاگری، یک پدیده جذاب و پر از امکانات در دنیای امروزه است که به سرعت در ایران جا افتاده و افراد زیادی به آن روی آوردهاند. |}
به اعتقاد آقای رئیسی، وکیل حقوق بشر، ساختار حاکم نه تنها در نظر ندارد که لایحه تامین امنیت زنان را تصویب کند، بلکه با تصویب قوانینی مانند حجاب در جهت نابودی نقش اجتماعی زنان حرکت میکند که برای زنان و جامعه خطرناک است. به دلیل عدم اقدامات کافی و لازم، دهم بهمن، یعنی فقط چهار روز پس از قتل کانی، عاطفه زغیبی، توسط پدر و برادرش به رگبار بسته شد. این زن ۱۷ ساله، دو سال قبل، با مرد جوانی به قصد ازدواج، فرار کرده بود. یک سال قبل، همسر عاطفه در نشست عشایری سعی کرد طبق رسم «فٌصل»، با پرداخت ۶ میلیارد ریال به خانواده او، اختلافات را حل کند تا خانواده و قبیله نیز ازدواج آنها را به رسمیت بشناسد. همه علاقمندان به بلاگری میتوانند از تمامی شبکه های اجتماعی محبوب مانند اینستاکرام و یا روبیکا فعالیت خود را آغاز کنند. به یاد داشته باشید که موفقیت در دنیای بلاگری نیازمند زمان و تلاش زیادی است و ممکن است نیاز به صبر و شکیبایی داشته باشد.
آنها تخصصی در زمینه خود هستند و به معرفی محصولات،ترفندها، و آخرین روندها در زمینه مورد علاقه خود میپردازند. بلاگرهای موضوعی با تبدیل شدن به منابع معتبر در زمینههای خاص به افزایش دانش مخاطبان خود کمک میکنند. این افراد ممکن است با مارکها و شرکتهای معتبر همکاری کنند و نقش مهمی در تأثیرگذاری بر انتخابهای مخاطبان در زمینههای مختلف ایفا کنند.
ویدیوهایی که ادغام فضاهای سبز در محیطهای شهری را نشان میدهند، نهتنها پایداری را ترویج میکنند بلکه بازدیدکنندگان و ساکنان آگاه از محیط زیست را نیز جذب میکنند. سنگاپور بهطور مؤثر از پلتفرمهایی همچون اینستاگرام برای به اشتراکگذاری محتوای بصری جذاب بهره میبرد که با مخاطبان جوانتر ارتباط برقرار میکند. این استراتژی تصویر شهر را تقویت میکند و مشارکت جامعه و تعامل در تلاشهای برندسازی را افزایش میدهد. پلتفرمهایی همچون اینستاگرام بهدلیل ماهیت بصری خود برای برندسازی شهری مؤثر هستند، چراکه شهرها میتوانند جاذبهها، فرهنگ و رویدادهای خود را از طریق تصاویر و فیلمهای جذاب به نمایش بگذارند و توجه بازدیدکنندگان و ساکنان را به خود جلب کنند. رسانههای اجتماعی یک کانال مؤثر برای تبلیغ رویدادها و ابتکارات محلی هستند که میتوانند دیدهشدن و جذابیت شهر را افزایش دهند.
مهدیزاده، محمدهادی.، سیدعلیرضاشجاعی و سعیده وطن پرست (1391)، «طراحی فضاهای عمومی با تأکید بر رویکرد معماری اجتماعی»، همایش ملی معماری و شهرسازی ایرانی- اسلامی، مشهد، 1-8. امین زاده، بهناز (1378)، «حسینیهها و تکایا، بیانی از هویت شهرهای ایرانی»، نشریه هنرهای زیبا، ش 6، 55-66. هر وقت محمد به مرخصی میآمد، مادر او و خانوادهاش را برای شام دعوت میکرد.
- {
- رضایی راد، محمّد (1385)، «سنخ شناسی شهرهای ایران باستان»، نشریه جستارهای شهرسازی، ش 15و16، 82-93. |}{
- رسانههای اجتماعی دادههای ارزشمندی فراهم میآورند که برنامهریزان شهری میتوانند از آنها برای بهبود خدمات شهری و زیرساختها استفاده کنند. |}
- ویدیوهایی که داستانها و تجربیات محلی را به تصویر میکشند، حس غرور را در بین ساکنان تقویت میکنند و در عین حال، نمایشهای معتبری از زندگی روزمره در توکیو ارائه میدهند که میتواند با گردشگران بالقوه ارتباط برقرار کند.
- سال ۱۳۹۲ لایحه حمایت از زنان در مقابل خشونت توسط دولت تهیه شد، اما از آن سال تا به امروز خبری از تایید آن نیست. {
- به عنوان نمونه آخرین آمار عراق مربوط به سال ۲۰۱۳ است، که به ازای هر ۱۰۰ هزار زن، ۱.۳ زن کشته شده است. |}
- نتایج گویای آن است که فرضیه های تحقیق یعنی بین استفاده و میزان حضور در شبکه های اجتماعی در ترویج فرهنگ شهری رابطه معنای داری وجود دارد.همچنین بین استفاده از شبکه های اجتماعی و قانون پذیری ، مسئولیت پذیری ، مشارکت جویی و عام گرایی شهروندان رابطه ی معنی داری وجود دارد.
بهرهبرداری از تقاطع اشرفیاصفهانی-همت در بهار سال آینده
|}متدین، حشمت الله (1389)، «علل پیدایش باغهای تاریخی ایران»، مجله باغ نظر، س 7، ش 15، 51-62. حسینی، آرزو (1392)، «شربت و شربت خانه در گذر زمان»، نشریه باغ نظر، س 10، ش 25، 49-58. ترابی، سید محسن (1383)، «معماری سنتی ایران، کاروان سراها، حمامها، خانهها و ...
به گفته آقای رئيسی، جمهوری اسلامی هر جا قوانین سنتی به نفعش بوده، از آنها بهره گرفته و با آنها همدست میشود. وقتی به زنان ظلم میشود، حکومت با جامعه سنتی- مذهبی همدستی میکند و نقش حمایتیاش در مقابل زنان را انجام نمیدهد. آقای رئیسی تاکید میکند که مجموع این موارد نیاز به قوانین مدرن در حوزههای قوانین مدنی، ازدواج، طلاق، اشتغال زنان، حضانت و فرزندخواندگی دارد، در حالی که قوانین مبتنی بر قونین اسلامی ایران، به هیچ عنوان نیاز زنان را تامین نمیکند.
جمهوری اسلامی، به تغییر قوانین به خصوص در حوزه زنان و حمایت از آنها تن نمیدهد. سال ۱۳۹۲ لایحه حمایت از زنان در مقابل خشونت توسط دولت تهیه شد، اما از آن سال تا به امروز خبری از تایید آن نیست. تنها تغییری که در لایحه ظرف اینسالها رخ داده، تغییر نام آن به «لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت» است، اما همچنان برای رسیدن به تصویب راه درازی دارد. آقای رئیسی، قوانین حمایتی نفقه، مهریه و امثالهم را در راستای فرو کاستن نقش اجتماعی - اقتصادی و نقش انسانی زنان میداند به شکلی که در مقابل نفقه باید تمکین خاص و عام از مردان داشته باشد. از آن طرف نقشهای مدیریتی زنان در عرصه اقتصادی کاهش داده شده، برای کاهش زنکشی به مجموعهای از تغییرات از جمله تغییر قوانین نیاز داریم.
- به گفته آقای رئيسی، جمهوری اسلامی هر جا قوانین سنتی به نفعش بوده، از آنها بهره گرفته و با آنها همدست میشود.
- یسعی البحث الی دراسه دور مستوی المشارکه فی الشبکات الاجتماعیه ونوع استخدامها فی تعزیز الثقافه الحضریه ودور الشبکات الاجتماعیه فی الامتثال للقانون، وتحمل المسوولیه، والمشارکه المجتمعیه، والعامه التی هی من موشرات الثقافه الحضریه. {
- بلاگرهای تخصصی به عنوان منابع معتبر و مورد توجه در زمینههای خاص شناخته میشوند و تاثیر بسزایی در انتقال دانش و اطلاعات به مخاطبان خود دارند. |}{
- «کانی عبدالهی» دختر ۱۷ ساله روستای ماشکان از توابع پیرانشهر، عاشق پسری شده بود و پدرش از این موضوع مطلع شد. |}
- رسانههای اجتماعی تعامل بین دولتهای شهری و شهروندان را تقویت میکنند و ارتباطات و بازخورد بهتری را فراهم میآورند. {
- استراتژی برندسازی آمستردام شامل محتواهای بصری متنوعی است که میراث فرهنگی غنی آن از جمله هنر، معماری و تجربیات آشپزی را منعکس میکند و به جذب گردشگرانی که علاقهمند به کاوش در آثار هنری و تاریخی شهر هستند، کمک میکند. |}
امروزه بلاگری به یک شغل و فرصت درآمدزایی تبدیل شده است که در ایران نیز تعداد زیادی از افراد به آن روی آوردهاند. این فرصت جذاب به افراد امکان میدهد تا با ایجاد محتواهای خلاقانه و مفید در فضای مجازی به درآمد بپردازند. در بخش بعدی، به بررسی روشهای مختلف درآمدزایی برای بلاگران در ایران خواهیم پرداخت. بلاگران زندگی روزمره به اشتراک گذاری جزئیات زندگی خود، تجربیات روزانه، مشکلات و لذتهای زندگی شخصی میپردازند. آنها معمولاً با صداقت و شفافیت در مورد زندگی شخصی خود نوشته یا ویدیوهایی تولید میکنند تا با مخاطبان خود ارتباط صمیمی برقرار کنند. بلاگران زندگی روزمره ممکن است مسائل مختلفی را مورد بررسی قرار دهند.
این رویکرد نهتنها تعداد بازدیدکنندگان را افزایش داده بلکه حس تعلق به جامعه را بین ذینفعان گردشگری تقویت کرده است. سرمایهگذاری این شهر در تبلیغات هدفمند در رسانههای اجتماعی موفقیتآمیز بوده و منجر به پر شدن کامل تورها و افزایش تعامل با جاذبههای محلی شده است. متخصصين و خبرگان مصاحبه شونده نيز ابراز داشته اند که با ابزارهاي تشويقي مناسب مي توان عضويت افراد را در کانال ها و صفحات شبکه هاي اجتماعي نهادها بيشتر نمود سپس با ارائه محتواي مفيد، هدفمند و مورد نياز شهروندان در آموزش ايشان براي ترويج فرهنگ شهري موثر واقع شد.٢. در مورد نقش شبکه هاي اجتماعي در ترويج رعايت قانون به عنوان يکي از مولفه هاي فرهنگ شهري از ١٥ کارشناس مصاحبه شده ، ١٥ نفر عقيده دارند مي تواند موثر باشد ( % ١٠٠ ) ، فقط ٤ نفر از ايشان اعتقاد دارند در حال حاضر استفاده درستي براي اين کار نمي شود .٣. بلاگرهای موضوعی معمولاً در مورد موضوعات خاصی مانند مد، زیبایی، غذا، فیلم، کتابها، ورزش، فیتنس، گیاهخواری و سلامتی نوشته و محتوا ایجاد میکنند.
این گونه بلاگران معمولاً جزء جامعهای پرانرژی از علاقهمندان به ورزش هستند. که تلاش میکنند اطلاعات و تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن به دیگران منتقل کنند. در نهایت، مقابله با تضعیف فرهنگ ایرانی و اسلامی توسط بلاگرها یک فرآیند بلندمدت است که نیاز به همافزایی میان دولت، نهادهای فرهنگی، رسانهها، و مردم دارد.تنها در این صورت است که میتوان از آسیبهای این پدیده جلوگیری کرد و به حفظ هویت فرهنگی و دینی کشور کمک کرد. با این اقدام، انتظار میرود تأثیر بلاگرها و اینفلوئنسرهای فعال در کاهش آسیبهای اجتماعی، تقویت هویت محلی و ارتقای آگاهی عمومی درباره ظرفیتهای استان البرز دوچندان شود.
بلاگرها با استفاده از پلتفرمهای مختلف بویژه اینستاگرام، به راحتی پیامها و محتواهایی را منتشر کنند که تأثیر عمیقی بر افکار عمومی و به ویژه جوانان دارند. رسانههای اجتماعی به ساکنان و بازدیدکنندگان اجازه میدهند تا تجربیات و برداشتهای خود از یک شهر را به اشتراک بگذارند و مجموعهای غنی از محتوای تولیدشده توسط کاربر ایجاد کنند که میتواند تصویر شهر را بهبود ببخشد. این رویکرد مردمی حس اجتماع و تعلق را تقویت میکند و موجب میشود برندسازی ملموستر و معتبرتر باشد. این تنوع انگیزههای متفاوتی را برای ورود به دنیای بلاگری ایجاد میکند و به جامعه مجازی ایران غنای فرهنگی و اطلاعاتی میآورد. در این مقاله، میخواهیم به نگاهی گسترده به انواع بلاگران در ایران بپردازیم و نقشهای گوناگون آنها در ارتقاء محتوای فارسی در فضای مجازی را مورد بررسی قرار دهیم. کمپین «هلند، اصالت باحال» با کمک ویدئوهای طنزآمیز و جذاب و با تکیه بر پایداری، خلاقیت و جامعه، فرهنگ منحصربهفرد آمستردام را به نمایش میگذارد.
شهرها میتوانند بهطور مستقیم از طریق پلتفرمهایی همچون اینستاگرام و فیسبوک با مخاطبان خود تعامل داشته باشند و بهروزرسانیها را به اشتراک بگذارند، رویدادها را تبلیغ کنند و به بازخوردها در زمانی کوتاه پاسخ دهند. این تعامل به ایجاد یک ارتباط قوی بین شهر و ذینفعان آن کمک میکند. رسانههای اجتماعی دادههای ارزشمندی فراهم میآورند که برنامهریزان شهری میتوانند از آنها برای بهبود خدمات شهری و زیرساختها استفاده کنند. شهرها میتوانند با تحلیل تعاملات کاربران و دادههای مبتنی بر مکان از پلتفرمهایی همچون یلپ یا مکانهای گوگل، تصمیمات آگاهانهتری درباره این بگیرند که منابع خود را در چه موارد و مکانهایی سرمایهگذاری کنند یا چگونه فضاهای عمومی را تقویت کنند. در دنیای بلاگری در ایران، تنوع بسیار زیادی در انواع و اشکال بلاگران وجود دارد. از افرادی که محتواهای فنی و علمی ارائه میدهند، گرفته تا هنرمندان، ورزشکاران، و حتی افرادی که زندگی روزمره خود را با دیگران به اشتراک میگذارند.
بلاگرهای تخصصی عمدتاً در حوزههای علمی، تکنولوژی، پزشکی، و موضوعات مشابه فعالیت میکنند. بلاگرهای تخصصی به عنوان منابع معتبر و مورد توجه در زمینههای خاص شناخته میشوند و تاثیر بسزایی در انتقال دانش و اطلاعات به مخاطبان خود دارند. این گونه بلاگران ممکن است به تحقیقات و پژوهشهای جدید همکاری کنند و برای افزایش دانش و آگاهی مخاطبان خود تلاش کنند. توکیو به شیوهای مؤثر از ویدئوهای بصری بهعنوان عنصری کلیدی در استراتژی برندسازی شهری خود بهره برده است. استفاده استراتژیک این شهر از ویدئوهای بصری در تلاشهای برندسازی، به آن امکان میدهد تا غنای فرهنگی خود را به نمایش بگذارد، گردشگران را جذب کند، جوامع محلی را درگیر کند و تصویر جهانی خود را بهعنوان یک کلانشهر پویا و نوآورانه ارتقا دهد. توکیو که به مدرن بودن و فناوری شناخته شده است، در زمینه برندسازی شهری بسیار موفق عمل کرده و توانسته است جاذبههای تاریخی و فرهنگی فراوان خود را برای جهان به معرض نمایش بگذارد.
اینگونه مشارکتها به شهرها کمک میکند تا نیازها و ترجیحات شهروندان را درک کنند و برنامهریزی شهری و خدمات خود را بهگونهای مسئولانهتر انجام دهند. به طور مثال بلاگرها این روزها در حال رقابت با هم هستند و با انتشار عکس، فیلم یا برنامههای بیمحتوا به صورت زنده به اصطلاح گرفتن لایو با مردم ارتباط قوی میگیرند. محتوای چنین برنامههایی اغلب بیمفهوم بوده و از الفاظ رکیک یا تصاویر نامتعارفی استفاده میشود؛ پدیدهای که بیتردید بر جامعه مخاطب بویژه جوانان و نوجوانان تاثیر منفی میگذارد. علاوه بر این شبکههای اجتماعی محلی برای تبلیغ کالاها یا فروش و ارائه خدمات تبدیل شدهاند که بلاگرها برنده آن هستند و پولهای هنگفتی را از این طریق به جیب میزنند. به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، رسانههای اجتماعی ابزاری قدرتمند برای شهرهایی هستند که قصد دارند از طریق ترویج مؤثر گردشگری، مشارکت جامعه، توسعه اقتصادی، استراتژیهای برندینگ، محتوای تولیدشده و تصمیمگیری مبتنی بر داده شهرت خود را افزایش دهند.
دیروقت بود و بیشتر مغازههای بازار بسته بودند و جز ما کسی در بازار نبود. پدرم هنگام خروج از خانه، سفارش کرده بود که زیاد هزینه نکنید تشریفات نباشد؛ بهتر است به حداقل وسایل بسنده کنید. علت تنوع سالها در کشورهای مختلف آن است که آمارها به صورت دقیق و سالانه منتشر نمیشود و در سوی دیگر به دلیل عدم حمایت دولتها، آمارها مدام افزایشی است.
شهرها با به اشتراک گذاشتن محتوای جذاب مرتبط با این رویدادها، میتوانند توجهها را جلب و مشارکت را تشویق کنند. رسانههای اجتماعی تعامل بین دولتهای شهری و شهروندان را تقویت میکنند و ارتباطات و بازخورد بهتری را فراهم میآورند. بهعنوان مثال، شهر روانوک در ایالت ویرجینیای آمریکا، رسانههای اجتماعی را در برنامههای شهری خود ادغام کرده است و از این طریق اخبار را با مردم به اشتراک میگذارد، شکایات را حل و گردشگری محلی را ترویج میکند که در نهایت منجر به کسب شناخت ملی برای تلاشهایش شده است.
بلاگرهای ورزشی عاشقان و علاقهمندان به ورزش هستند که تجربیات و اطلاعات مرتبط با دنیای ورزش را با مخاطبان خود به اشتراک میگذارند. آنها ممکن است درباره تکنیکها، تمرینات، تاکتیکها و حتی تجربیات شخصی در زمینه ورزشی نوشته و ویدیوهایی تولید کنند. بلاگران ورزشی میتوانند به مخاطبان خود انگیزه دهنده باشند و آنها را به فعالیت و ورزش تشویق کنند.
این رویکرد مشارکتی نهتنها روند برندسازی را غنیتر میکند، بلکه موجب افزایش مشارکت و حمایت جامعه از ابتکارات برندسازی میشود. ذینفعان میتوانند بهطور مشترک محتوایی را ایجاد کنند که منعکسکننده هویت شهر باشد و منجر به یک تصویر برند منسجمتر شود. این همآفرینی حس مالکیت را در بین ساکنان تقویت میکند و پیوند آنها را با برند شهر افزایش میدهد.
بهترین بلاگرها