ریمپ برای افزایش شتاب2024-05-06

ریمپ افزایش شتاب + بهترین روشهای افزایش شتاب خودرو کریمی تیونینگ

و این خودرو در شرایط یکسان تست، نسبت به خودرو ریمپ نشده با فاصله طولی چهار خودرو سریعتر به سرعت صد کیلومتر در ساعت خواهد رسید. و بهینه ترین حالت مصرف سوخت در نظر گرفته میشود و هیچگونه مشکلی جهت دریافت معاینه فنی ایجاد نمی نماید. در ریمپ ایسیو پارامترهایی مهمی اعم از نوع سوخت مصرفی که متاسفانه بنزین موجود دارای ناخالصی فراوانی میباشد، مدنظر قرار می گیرد. لذا با توجه به نوع ایسیو زمانی حدود یک ساعت الی دو ساعت زمانبر خواهد بود. لازم به ذکر است در صورت استفاده از دامپ آماده این زمان به یک ربع تقلیل می یابد که با توجه به مشکلاتی که مطمئننا برای خودرو پیش خواهد آمد. اگر واقعا علاقمند هستید که قطعات موتور خودرو در بهترین حالت و در مدت زمان بیشتری، وظایف خود را انجام دهند.

به لیست مشکلات خودرو باید دشوار بودن استارت زدن و آسیب دیدن پیشرانه را نیز افزود. به همین خاطر یافتن توازن بین این حالات بسیار مهم است چراکه نه تنها باعث بهبود پرفورمنس شده بلکه مصرف سوخت را پایین آورده و دوام قطعات را افزایش می‌دهد. استفاده از هدرز و سیستم اگزوز جایگزین، نصب کیت ورودی هوای خنک و استفاده از شمع هایی با کارایی بهتر می شود. همچنین طی سال های اخیر انجام تغییرات نرم افزاری و اصطلاحا ریمپ ئی سی یو نیز بسیار رایج شده است و با این کار کم هزینه می توان عملکرد بهتری را از موتور خودرو استخراج کرد. ریمپ می تواند خودرو را با شرایط آب و هوایی منطقه و کیفیت سوخت کشورهای مختلف سازگار کند، بنابراین بعد از ریمپ مصرف سوخت کاملا بهینه شده و کاهش خواهد داشت ، شتاب خودرو بهتر می شود و ناک هم رفع می گردد. در تنظیمات نرم افزاری ایسیو باید شرایط آب و هوایی، قوانین و محدودیت ها و کیفیت متفاوت سوخت در نظر گرفته شود که این کار با ریمپ ماشین شما امکان پذیر است.

بعنوان مثال ایسیو بوش me744 که در خودرو 206 مورد استفاده قرار گرفته است. شرکت خودروسازی ایران خودرو، محصولی تحت عنوان تارا را در اواسط سال 1399 بصورت رسمی به تعداد محدودی از مشتریان خود ارائه کرد. با خروج خودروسازان فرانسوی از قرارداد مشترک با ایران خودرو، تارا از دل این پروژه های شرکت خورده به وجود آمد. ایران خودرو موفق شد پلتفرم پژو 301 که پیش از این قرار بود توسط خودروساز فرانسوی مونتاژ شود، در اختیار بگیرد و با اعمال تغییراتی در آن، پلتفرم IKP1 را خلق نماید و براساس پلتفرم فوق، خودرویی جدید به نام تارا را به لیست محصولات خود اضافه کند. گذشته از تنظیمات محدودساز، برخی عوامل دیگر نیز باعث کاهش شتاب خودرو می شوند که در ادامه توضیح خواهیم داد.

این کار توسط متخصصان خودرو و با استفاده از دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود. پس از ریمپ، خودرو ممکن است عملکرد بهتری در شتاب‌گیری، مصرف سوخت و یا قدرت خروجی داشته باشد. در عین حال، ریمپ خودرو ممکن است تأثیراتی بر گارانتی و وضعیت فنی خودرو داشته باشد، بنابراین لازم است با دقت انجام شود. با توضیحاتی که در این مقاله ارائه شد برای اینکه بدانیم چگونه شتاب خودرو را افزایش دهیم می توانیم از روش ریمپ ECU، تعویض قطعات تاثیرگذار در شتاب خودرو و بالا بردن شتاب خودرو با دیاگ استفاده کنیم. تمامی این راه‌ها برای بالا بردن شتاب خودرو جوابگو خواهند بود و همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، سالم بودن یا عملکرد نرمال موتور لازمه اتخاذ این روش ها می باشد که به همین دلیل اول از همه بایستی از سلامت موتور ماشین خود اطمینان داشته باشید. در پایان لازم به توضیح است که افزایش شتاب خودرو با دیاگ، اگر موتور ماشین در سلامت کامل قرار داشته باشد هیچگونه مشکلی را ایجاد نخواهد کرد و می توانید این کار را با خیال راحت انجام دهید.

همچنین، این لاستیک‌ها معمولاً اندازه فاق پایین‌تری دارند که می‌تواند در بهبود هندلینگ و پاسخ‌دهی خودرو در سرعت‌های بالا نیز موثر باشد. استفاده از مکمل سوخت انژکتور شور خودرو می‌تواند تا حدود خوبی سوزن انژکتور شما را تمیز کند. اما اگر بعد از تست این مکمل ، بازخورد لازم را ندیدید (که امکانش کم است) باید انژکتور خودروی خود را باز کرده و به صورت دستی انژکتور را شست و شو دهید. کیت‌های مکش نامناسب یا نصب نادرست می‌توانند به موتور خودرو آسیب بزنند یا تاثیر کمی بر عملکرد آن داشته باشند. همچنین، برخی کیت‌های مکش ممکن است صدای بیشتری تولید کنند که برای برخی رانندگان خوشایند نباشد اما قطعا برای ماشین بازها خوشایند است. اگر شخصی که عملیات ریمپ را انجام می دهد، به اندازه کافی مهارت نداشته باشد، احتمال وارد شدن آسیب های جدی و مشکلاتی مانند پرش ایسیو وجود دارد، لذا حتما برای ریمپ کردن ایسیو به شخصی با مهارت کافی مراجعه کنید.

– تفاوت ریمپ تارا دنده ای و اتوماتیک

همچنین می توان محدودیت های اعمال شده روی موتور را نیز برداشت تا پرجان تر و قوی تر شود. در این مقاله تمامی مزایا و معایب ریمپ ایسیو توضیح داده شد، لذا در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد این موضوع حتما آنرا در انتها این صفحه از ما بپرسید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما عزیزان باشند. راننده باید دنده مناسبی را برای سرعت انتخاب کند (دنده‌های پایین تر سریع تر شتاب می گیرند، اما با رسیدن دور موتور به حداکثر خود، شتاب کاهش می یابد). راننده باید در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد تا بتواند کنترل خوبی روی پدال ها داشته باشد. علاوه بر این، روشن کردن سیستم تهویه مطبوع نیرو را از موتور می گیرد، بنابراین آن را خاموش کنید تا بتوانید شتاب خودرو را افزایش دهید. موضوع آخر اینکه برای بالا بردن شتاب خودرو در مورد ویژگی های گیربکس ماشین خود و هر ویژگی که ممکن است قدرت را افزایش دهد تحقیق کنید.

این آسیب‌ها می‌توانند شامل افزایش استهلاک و احتمال خرابی‌هایی نظیر سوختن واشر سرسیلندر باشند که هزینه‌های زیادی به همراه دارند. ریمپ ایسیو اچ 30 کراس ، بوش ME7 و 7.4.4 با دریچه گاز برقی برای افزایش شتاب اولیه و قدرت این خودرو  انجام می گیرد. خودرو اچ سی کراس به دلیل داشتن دریچه گاز برقی دارای کپ بوده و همچنین با مشکل تاخیر دریچه گاز و شتاب گیری ضعیف مواجه می شود . یکی دیگر از دلایل این کپ و شتاب ضعیف محدودیتی است که سازنده در ایسیو خودرو اعمال نموده و موجب ضعیف شدن شتابگیری این خودرو شده است . تا ادامه این پست با ما همراه باشید تا شما را با نحوه رفع کپ اچ سی کراس و راه های بهبود شتاب این خودرو آشنا کنیم .

ما با بهره‌گیری از تیمی حرفه‌ای از متخصصان و علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت و لوکس، خدماتی در سطح استانداردهای جهانی ارائه می‌دهیم. در سهیل تیونینگ، با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته، توان و عملکرد خودروهای شما را به بالاترین سطح ممکن می‌رسانیم و تجربه‌ای متفاوت از رانندگی را برای شما به ارمغان می‌آوریم. خوشبختانه، اگر پس از ریمپ ایسیو از نتایج آن رضایت نداشتید، می‌توانید به راحتی و بدون هزینه زیادی تنظیمات ایسیو را به حالت اولیه بازگردانید. این قابلیت برای افرادی که تمایل دارند بدون نگرانی از عوارض جانبی ریمپ خودرو را امتحان کنند، بسیار مفید است. امکان بازگشت به تنظیمات کارخانه، یکی از مزایای ریمپ خودرو است که برای رانندگان اطمینان خاطر بیشتری ایجاد می‌کند. در خصوص افزایش شتاب علاوه بر اینکه جداول فوق با توجه به ساختار موتور بهینه می گردند.

ریمپ تخصصی MVM 550 AT – تضمینی + بهترین تعرفه

و مخلوط سوخت و هوا جهت ایجاد احتراق در سیلندر، توسط ایسیو به درستی تنظیم نشود. در یکسری از خودروهای دنا با اینکه شمع ها، کوئل و سیستم سیم کشی تعویض شده و سالم است باز هم خطای احتراق ناقص را داریم که موجب روشن شدن چراغ چک و سه کارکردن خودرو می شود که به راحتی میتوان مشکل فوق را از طریق ریمپ بدون تعویض قطعه ای حل نمود. اگر هنگام توقف خودرو در پشت چراغ‌قرمز، نسبت سوخت در مخلوط خیلی بیشتر باشد خودرو نه تنها سوخت بیشتری مصرف خواهد کرد بلکه آلایندگی آن نیز افزایش خواهد یافت و در درازمدت احتمالاً پیشرانه نیز آسیب خواهد دید. از طرف دیگر اگر نسبت هوا در مخلوط موردبحث زیادتر باشد عواقب شدیدتری در پی خواهد داشت. جدای از قدرت کمتر، شاید خودرو دور درجای خشن‌تری داشته باشد و پیشرانه نیز با ضربه یا ناک مواجه شود و یا حتی شاهد داغ کردن پیشرانه باشید.

Contact Us
در ارومیه کجاست؟
Email: acrotic.info@gmail.com
Phone: 09145622900
iran
, , iran

متأسفانه قطعات مکانیکی الکتروژکتور اصلاً قابل‌اطمینان نبودند و این سیستم هرگز به‌صورت رسمی در دسترس عموم قرار نگرفت و فقط روی خودروهای پیش‌تولیدی نصب شد. تئوری بندیکس برای EFI خوب به نظر می‌رسید اما در عمل اطمینان مدنظر را نداشت. اینجا بود که شرکتی آلمانی به نام بوش وارد میدان شد و پتنت های بندکیس را خریداری کرد و مهندسان آلمانی تلاش نمودند این تکنولوژی جدید را به محصولی مطمئن و کاربردی بدل کنند. اطلاعات فشردن پدال گاز (میزان فشار دادن پدال گاز بصورت درصد از سوی راننده) در ابتدا به ایسیو ارسال می گردد. و ایسیو پس از پردازش آن، میزان باز شدن دریچه گاز (ورودی هوا در منیفولد) و دیگر موارد اعم از میزان پاشش را تعیین می نماید. برای مثال موتور TU5 JP+ که یکی از بهترین و پرطرفدارترین موتورهای موجود در خودروهای ایرانی است ، ۹۰ اسب بخار قدرت سرچرخ دارد که با نصب توربوشارژ تا ۱۲۰ الی ۱۵۰ اسب بخار را تحویل ما خواهد داد.

این ایسیو دارای حافظه ای به نام فلش که برنامه و دامپ ایسیو در آن ذخیره می گردد نمی باشد و دارای میکروپروسسور با حافظه نهان بوده که دامپ در داخل آن قرار می گیرد. در حال حاضر که در حال نگارش مقاله ریمپ رانا هستیم، جهت دسترسی به برنامه (دامپ ایسیو) و ایجاد تغییرات و ریمپ، نیاز است که ایسیو از روی خودرو باز گردد. این پروسه باعث ایجاد تاخیر در گاز خوردن خودرو می گردد بطور مثال زمانی که راننده 30 درصد پدال گاز را فشار داده، دریچه گاز 22 درصد باز می گردد. آیا می دانستید که با تعویض سیستم اگزوز می توانید سرعت وسیله نقلیه خود را افزایش دهید؟ ورودی اگزوز وسیله نقلیه شما برای عملکرد و سرعت ماشین شما بسیار مهم است. وقتی روی یک اگزوز جدید سرمایه گذاری می کنید، می تواند به آزادسازی بخشی از نیروی موتور خودروی شما کمک کند. قطعات با کیفیت نامناسب سبب عدم هماهنگی ایسیو با دیگر قطعات میشوند و در نتیجه افت حرکتی و مشکل در شتابگیری اولیه بوجود می آید.

بطور کلی سیستم CVVT و سنسور میل سوپاپ در خودروی EF7 مکمل یکدیگر می باشند و هیچگاه نبایستی اقدام به حذف سنسور میل سوپاپ نمود زیرا قدرت و توان موتور به طرز چشمگیری کاهش می یابد. لذا در صورت سالم بودن سنسور میل سوپاپ و CVVT و سیم کشهای مربوطه از طریق نرم افزاری و ریمپ می توان اقدام به تغییر جداول و کالیبره نمودن سنسور میل سوپاپ نمود. نسبت استوکیومتری این دو ماده در داخل سر سیلندر باعث کارایی مطلوب خودرو خواهد شد. از جمله برخی مثال‌های ملموس در این زمینه می‌توان به زمانی اشاره کرد که پشت چراغ‌قرمز ایستاده‌اید و خودرو در حالت درجا کار می‌کند. اگر در حال کشیدن یک تریلر بزرگ‌تر باشید باید گشتاور بالایی به دست آورید و اینجا نسبت سوخت و هوای متفاوتی موردنیاز خواهد بود که آن را هم B می‌نامیم. زمانی که پدال گاز را تا انتها فشار می‌دهید تا به یک خودروی دیگر در خیابان نشان دهید رئیس کیست، نسبت سوخت و هوای متفاوتی به نام C وجود خواهد داشت.

این تغییرات ممکن است شامل افزایش میزان سوخت‌رسانی در دورهای بالا، بهبود زمان‌بندی جرقه برای افزایش قدرت، یا افزایش فشار توربو باشد. پس از اعمال این تغییرات، نقشه‌های جدید به ECU بارگذاری می‌شوند و عملکرد موتور به شکل مطلوب‌تری تغییر می‌کند. این فرآیند می‌تواند به بهبود عملکرد، افزایش قدرت و بهینه‌سازی مصرف سوخت کمک کند. اما در عین حال باید با دقت و دانش انجام شود تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود. اگر تصمیم به ریمپ دارید، مشاوره با یک متخصص با تجربه و بررسی کامل شرایط فنی خودرو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این تست معمولاً شامل رانندگی در شرایط مختلف و بررسی پارامترهای موتور در حین کار است. متخصصان با استفاده از دستگاه‌های تست و آنالیز، عملکرد خودرو را ارزیابی کرده و مطمئن می‌شوند که تغییرات در جهت بهبود قدرت، گشتاور و مصرف سوخت موثر بوده‌اند. در این مرحله همچنین باید بررسی شود که هیچ‌گونه خطا یا مشکل فنی در عملکرد موتور وجود نداشته باشد. معمولاً ریمپ ایسیو به منظور افزایش شتاب و عملکرد موتور خودرو انجام می‌شود، که این امر منجر به وارد آمدن فشار مضاعف به موتور خودرو می‌شود. به دلیل افزایش پاشش سوخت و تغییرات تنظیمات موتور، موتور با فشار بیشتری کار می‌کند که در طولانی‌مدت ممکن است به قطعات داخلی موتور آسیب برساند.

ترمز دستی خودرو چه کاربردی دارد و نحوه عملکرد آن چگونه است؟ (7 علت خرابی آن)

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

در پایان لازم به توضیح است که افزایش شتاب خودرو با ریمپ در صورتی که موتور ماشین سالم باشد هیچ ضرری ندارد. فقط دقت داشته باشید زمانی که ریمپ ECU را انجام می دهید باید دقت دو چندانی به برنامه تعمیر و نگهداری ماشین خود داشته باشید تا از خرابی های مختلف جلوگیری کنید. به نوعی که در دور موتورهای پایین، میزان باز شدن دریچه گاز با مقداری که راننده اقدام به فشردن پدال گاز می نماید، تطابق ندارد و خودرو داری کپ اولیه هنگام حرکت بوده که با راه اندازی کولر، اوضاع بدتر می گردد. حتما برایتان جالب است بدانید که “ریمپ افزایش شتاب” یکی از پرطرفدارترین مواردی که مردم برای تقویت خودروهای خود تقاضا دارند. البته باید بگوییم که این روش، به معنای واقعی، باعث بهتر شدن کیفیت رانندگی می شود اما باید اصولی و توسط یک کارشناس خبره و حرفه ای انجام شود.

یکی از مشکلاتی که در خودروی النترا به چشم می خورد، ضعف در موتور آن است که مسلما باعث ناامیدی راننده می شود. این کمبود قوا و ضعیف بودن موتور، ناشی از برنامه و مپ نامناسب و اشتباهی است که برای ایسیوی آن تعریف شده است. کلیه خدمات ریمپ رانا با توجه به مدل ایسیو به مشتریان گرامی ارایه می گردد و در مرحله اول، اقدام به تجزیه و تحلیل سابقه تعمیراتی موتور خودرو کرده و سپس با توجه به مدل ایسیو ریمپ کامل با توجه به نظر مشتری صورت می پذیرد. کلیه مشکلات فوق در خودروی رانا، از طریق ریمپ ایسیو به صورت اصولی کاملا رفع می گردد. لذا با توجه به مطالب بالا ، جهت ریمپ نیازمند برنامه اورجینال ایسیو فوق که مختص رانا می باشد، خواهیم بود و کلیه موارد فوق در ایسیو ریمپ به مشتریان گرامی ارائه می گردد.

ریمپ ECU نه تنها به بهبود عملکرد موتور کمک می‌کند، بلکه با کاهش فشار اضافی بر قطعات اصلی موتور مانند پیستون‌ها، سوپاپ‌ها و شمع‌ها، عمر مفید آن‌ها را افزایش می‌دهد. زمانی که موتور خودرو به‌طور دقیق و بهینه تنظیم شود، عملکرد آن در دمای بهینه‌تری انجام می‌شود که به‌طور مستقیم از استهلاک سریع و آسیب به قطعات جلوگیری می‌کند. این به معنای کاهش نیاز به تعویض قطعات مصرفی و در نتیجه کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری خودرو است. در واقع، ریمپ به موتور اجازه می‌دهد تا با بازده بالاتری عمل کند و در عین حال فشار اضافی را از روی قطعات حیاتی بردارد. این فرآیند باعث می‌شود که قطعات موتور کمتر در معرض سایش قرار گیرند و به‌ویژه در بلندمدت، نیازی به تعویض زودهنگام نداشته باشند.

لاستیک‌های با چسبندگی بالا می‌توانند نقشی مهم در بهبود شتاب خودرو ایفا کنند. این لاستیک‌ها معمولاً طراحی شده‌اند تا در تماس با سطح جاده چسبندگی بیشتری داشته باشند، که این ویژگی به راننده اجازه می‌دهد تا نیروی موتور را به‌طور موثر‌تری به سطح جاده منتقل کند و در نتیجه شتاب بهتری داشته باشد. اکتان بوستر‌ها با افزایش عدد اکتان سوخت باعث جلوگیری از پیش سوزی سوخت و احتراق ناهماهنگ در سیلندرها شده و به همین دلیل مزایای زیادی از جمله افزایش شتاب چشمگیر را برای خودرو دارد. در ادامه مقاله ریمپ H30 CROSS برخی از مشکلات را که میتوان از طریق ریمپ حل نمود بصورت تیتر وار، ارائه می گردد. جهت درک بیشتر ریمپ H30 CROSS بایستی با ایسیوهای به کار رفته در خودروی فوق آشنا شویم که از دو مدل ایسیو بوش استفاده گردیده است.

ما در درایوتک، با جزئیات به مزایا و معایب ریمپ ایسیو خودرو می‌ پردازیم تا شما بتوانید با شناخت کامل از فواید و مضرات ریمپ ایسیو، تصمیم بهتری برای تغییر تنظیمات خودرو خود بگیرید. در صورتی که ریمپ خودرو به شکل صحیح و توسط افراد ماهر انجام شود، می‌تواند زمان فعال‌سازی فن‌های خنک‌کننده را کاهش دهد و در نتیجه دمای موتور پایین‌تر از حالت معمول باقی بماند. این ویژگی به خصوص در مواقعی که خودرو تحت فشار قرار دارد، می‌تواند مانع از داغ شدن موتور و بروز مشکلاتی نظیر جوش آوردن یا خرابی واشر سرسیلندر شود. بنابراین ریمپ ایسیو، می‌تواند به افزایش طول عمر موتور و کاهش استهلاک قطعات آن کمک کند. پس از بازنویسی ECU، خودرو باید مورد آزمایش قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که تغییرات اعمال شده به درستی انجام شده و بهبودهای مورد نظر حاصل شده‌اند.

ریمپ ایسیوهایی که در خارج پشتیبانی نمی شوند

در ریمپ ECU، تنظیمات موتور به گونه‌ای تغییر می‌کند که از سوخت به‌طور بهینه استفاده شود. به عبارت دیگر، نسبت سوخت و هوا و زمان‌بندی جرقه به شکلی تنظیم می‌شود که موتور با کارایی بالاتر عمل کند و به همین دلیل، نیاز به مصرف سوخت اضافی کمتر می‌شود. این بهینه‌سازی باعث می‌شود که با هر باک بنزین، مسافت بیشتری طی کنید و هزینه‌های سوخت کاهش یابد. به‌علاوه، این تنظیمات نه تنها به قدرت و شتاب کمک می‌کند، بلکه به موتور خودرو اجازه می‌دهد که بهینه‌تر و با مصرف سوخت کمتر عمل کند. بنابراین، ریمپ سفارشی نه تنها تجربه رانندگی شما را بهبود می‌بخشد بلکه می‌تواند به صرفه‌جویی در هزینه‌های سوخت در درازمدت نیز منجر شود.

با ریمپ ایسیو، می‌توان این محدوده تعویض دنده را تغییر داد و اجازه داد دنده‌ها در دورهای بالاتری تعویض شوند. این تغییر باعث می‌شود که شتاب و کشش خودرو بهبود یابد و تجربه رانندگی بهتری برای رانندگان فراهم شود. به علت اینکه در ایسیو ریمپ، از دامپ و برنامه آماده جهت ریمپ استفاده نمی گردد. بعد از خواندن برنامه موجود در ایسیو خودرو مراجعه کننده، همان برنامه با توجه به نوع موتور و میزان کارکرد موتور، ریمپ گردیده و مجددا روی ایسیو برنامه ریزی و دانلود میگردد. ایسیو توسط سنسور ناک این ضربه را متوجه میشود و میزان پاشش و جرقه را کاهش میدهد که به موتور آسیبی وارد نرگردد و این کاهش باعث افت مشهود توان خودرو می گردد. با توجه به نسبت تراکم بالاتر موتور TU5 پلاس و استفاده از سیستم CVVT در خودروی فوق، دمای موتور نسبت به موتور TU5 معمولی بالاتر می باشد که در شرایط آب و هوایی که در کشور ایران برقرار می باشد، می تواند آزار دهنده و خسارت بار باشد.

  • خودرو با برنامه ریزی جدید تست می گردد تا عملکرد موتور مورد بررسی قرار گیرد.
  • {
  • این ویژگی به خصوص در مواقعی که خودرو تحت فشار قرار دارد، می‌تواند مانع از داغ شدن موتور و بروز مشکلاتی نظیر جوش آوردن یا خرابی واشر سرسیلندر شود.
  • |}
  • ریمپ کردن می‌تواند زمان واکنش موتور به فشردن پدال گاز را کاهش دهد و باعث شود خودرو سریع‌تر و با شتاب بیشتری حرکت کند.
  • {
  • فرقی نمی‌کند که دنبال خرید یک حلقه یا چهار جفت لاستیک باشید، باتری خودروی خود را بخواهید تعویض کنید یا بخواهید یک روغن موتور سفارش دهید ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم.
  • |}{
  • در این کانال، ویدیوهایی از پروژه‌های انجام‌شده، مراحل کار و نتایج به‌دست‌آمده برای خودروهای مختلف به اشتراک گذاشته شده است.
  • |}
  • تاثیر شمع خودرو بر روی افزایش شتاب و سرعت خودرو اصلا قابل چشم پوشی نیست.

در این روش با توجه به بالا رفتن توان پیشرانه؛ برای جلوگیری از هرزگردی چرخ ها ضرایب گیربکس اصلاح می شود بطوریکه بتوان با دور موتور پایینتر، شتاب بیشتری دریافت کرد. در خودروهای مسابقه ای معمولا اتاق به رول بار مجهز شده و صندلی ها برداشته می شوند و برای نهایت افزایش شتاب و توان اتاق سبک شده و حتی بنزین مصرفی خودرو نیز بنزین مسابقه ای (مشهور به Q16 و C16) می باشد. در نهایت پس از بهبود اوضاع اقتصادی و پس از پایان یافتن بحران های جهانی (جنگ جهانی و بحران نفتی و …) بود که در میانه دهه 70 میلادی، رفته رفته، سر و کله شرکت های کوچک تیونینگ در بازار پیدا شد. شرکت هایی که از نظر فنی و مهندسی توانمند بودند و محصولات تولید انبوه خودروسازان بزرگ را به خودروهای جذاب تر و کم تیراژ تبدیل می کردند و در ازای تغییرات مذکور نیز مبلغ قابل توجهی را از مشتری دریافت می کردند. همه خودروها دارای یک فن هستند که هوا را از طریق رادیاتور می کشد تا موتور را در دمای خنک و کاربردی نگه دارد.

از سال 99، نیز مدبل دنا پلاس توربو اتوماتیک با امکانات رفاهی بیشتر ارائه شده است که می توان به سیستم GPS ، فرهمان برقی، دی لایت و.. اشاره نمود و همچنین استفاده از گیربکس اتوماتیک شش سرعته در خودروی فوق می باشد. بطور کلی خودرو دنا در مقایسه با سمند از طراحی زیباتر نمای جلو و همچنین تجهیزات رفاهی بیشتر شامل کروز کنترل، بخش مالتی مدیا و صندلی های برقی بهره می برد. اما دارای معایبی به مانند ورود صدای موتور به اتاق سرنشین در سرعتهای بالا، وزن بیشتر نسبت به سمند و در نتیجه کپ کردن در شروع حرکت، می باشد. آیا شرکت کاراکال تیونینگ اقدام به برگزاری دوره ریمپ می کند؟بله هر ماه شرکت کاراکال تیونینگ دوره ریمپ تخصصی را برگزار می کند.

با ایجاد کوبش و ضربه در سیلندر، ایسیو میزان پاشش و جرقه را کاهش میدهد که به موتور آسیبی وارد نرگردد و این کاهش باعث افت مشهود توان خودرو می گردد. ریمپ ایسیو کمک می کند تا تنظیمات در بهترین و بهینه ترین وضعیت ممکن قرار داده شوند. در فرایند ریمپ، تنظیمات فابریکی تغییر می کنند و بر اساس پتانسیل واقعی خودرو برنامه ریزی می شوند. نظر کارشناسان خودرو و همین طور نظرات درباره ریمپ از سوی مالکان خودرویی که چنین روشی را امتحان کرده اند،  گویای این است که ریمپ افزایش شتاب، یکی از بهترین و موثرترین روش ها در خودروهای مختلف است. در شروع حرکت و دور موتور زیر 2000 قدرت ماشین کم می باشد و بخاطر سیستم CVVT عملا قدرت گیری این ماشین را از دور موتور 2500 به بعد حس میکنید.

درخواست ریمپ خودرو

جترونیک از سرعت پیشرانه و تراکم هوای منیفولد ورودی برای تخمین جریان هوای ورودی و تزریق سوخت بر همان اساس استفاده می‌کرد. فولکس‌واگن، مرسدس بنز، پورشه، سیتروئن، ساب و ولوو به زودی تکنولوژی بوش را در محصولات خود بکار بردند. سیستم تزریق سوخت و واحد کنترل الکترونیکی ECU باهم کار می‌کردند تا نه تنها قدرت بیشتری تولید کنند بلکه مصرف سوخت را نیز کاهش دهند. ریمپ ECU نه تنها ارقام قدرت و گشتاور موتور را بهبود می بخشد، بلکه پاسخ دریچه گاز را نیز تیزتر می کند و باند قدرت را افزایش می دهد. این امر باعث می‌شود که انتقال نیرو بسیار تیز تر شود، که به نوبه خود باعث می‌شود خودرو در رانندگی بانشاط‌تر و موتور انعطاف‌پذیرتر شود. شاید باورتان نشود اما روش‌های افزایش شتاب خودرو بسیار بسیار زیاد است و تنها به چند روشی که ما ارائه کردیم، محدود نمی‌شود.

در کشورهای مختلف، استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای برای کنترل آلایندگی خودروها وجود دارد و هرگونه انحراف از این استانداردها ممکن است منجر به رد شدن خودرو در معاینه فنی شود. ریمپ کردن، اگر به درستی انجام نشود، ممکن است باعث افزایش میزان آلاینده‌ها شود. این افزایش به ویژه در خودروهای با سیستم‌های قدیمی‌تر یا در صورت تنظیمات نادرست ممکن است بیشتر قابل توجه باشد. تغییرات در ترکیب سوخت و هوا یا افزایش قدرت موتور ممکن است مصرف سوخت را افزایش داده و در نتیجه سطح انتشار گازهای گلخانه‌ای را نیز بالا ببرد. در این مرحله، پارامترهای مختلفی که می‌توانند بر عملکرد موتور تأثیر بگذارند، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

{

ریمپ افزایش شتاب خودرو به چه صورت باعث بهبود آن می شود؟

|}

در ادامه مقاله ریمپ تارا به بررسی مشکلات خودروی فوق که با ریمپ برطرف می گردد، می پردازیم. همان طور که گفتیم، خودروها دارای تنظیماتی فابریکی در ایسیو هستند که تمام عملکردها، بر اساس این تنظیمات بنا می شود. همان طور که می دانید، این تنظیمات تحت محدودیت های جدی از سوی سازندگان قرار دارند تا با آن، ضعف ها و کمبودها پوشش داده شود. در بسیاری از مواقع نیز، عدم هماهنگی خودروها با شرایط موجود در کشور ما، باعث این محدودیت ها می گردد. در ایسیو ریمپ علاوه بر خدمات ریمپ ایسیو، خدماتی دیگری اعم از تعمیر ایسیو، تنظیم کیلومتر به مشتریان گرامی ارائه می گردد.

هر چقدر بدانید ریمپ چیست؛ بازهم باید نسبت به شناخت کامپیوترهای جدیدی که روی خودروها نصب می شوند آگاهی داشته باشید چرا که آنها مورد حمایت سازندگان پروگرامرهای خارجی نیستند. دلیل اول که آنها را مقصر نمی دانیم، استفاده از موتورهایی است که اساسا تنظیم یورو5 ندارند. در حقیقت موتورهای ما مانند موتور XU7 که از اساس متعلق به سال 1988 میلادی می باشد از لحاظ پایه دچار ضعف است. این ایراد بر سایر موتورهای ایرانخودرو و سایپا نظیر آریسان، زامیاد نیز وارد است. در این روش معمولا حافظه فلش ایسیو از روی برد جدا شده و روی پایه زیف مجددا برنامه ریزی می شود.

در خودروهایی که دریچه گاز آن‌ها برقی است همواره میان فشردن پدال گاز و باز شدن دریچه گاز یک تاخیر زمانی وجود دارد که برای رانندگانی که نیازمند شتاب اولیه بالا و سرعت گیری ناگهانی هستند به شدت دردسر ساز و آزار دهنده است. کاراک با توجه به شناسایی رابطه بین پدال گاز و موقعیت دریچه گاز در برنامه این ایسیو، می‌تواند تاخیر دریچه گاز را کاملاً حذف نماید. ریمپ به معنای بازنویسی، تغییر، افزایش و یا کاهش پارامترهای موجود در جداول مورد نظر در برنامه ECU با اهدافی همچون کاهش مصرف سوخت، افزایش راندمان خودرو، افزایش شتاب، افزایش حداکثر سرعت و … خودرو است. استفاده از هدرز باعث کاهش مصرف سوخت خودرو ، افزایش شتاب ، کاهش دمای موتور و افزایش گشتاور خودرو می‌شود. افزایش قدرت و گشتاور موتور ممکن است به افزایش فشار روی قطعات مکانیکی و الکتریکی خودرو منجر شود.

این روش برای خودروی پارس ELX و زانتیا 1800 با ایسیو بوش MP7.3 مرسوم می باشد. این قطعه یکی از قطعات مصرفی خودرو به حساب می‌آید و با گذر زمان و استفاده از ماشین عمر خود را از دست می‌دهد. همچنین می توانید با مطالعه مطالب این وبسایت، هر چه بیشتر بر دانش خودرویی خود اضافه کنید. اگر می خواهید درست مانند یک تعمیرکار حرفه ای از خودرو خود مراقبت کنید و بر عمر آن بیافزائید، حتما مطالب وبلاگ امدادیاب هوشمند را دنبال کنید. در ادامه قصد داریم تا به برخی از متداول ترین سوالاتی که در مورد ریمپ خودرو پرسیده میشود پاسخ دهیم، بنابراین پیشنهاد می شود این بخش را از دست ندهید، چرا که ممکن است برخی از این موارد سوالات شما باشد.

{

ریمپ تخصصی جک S5 AT – تضمینی + بهترین تعرفه

|}

البته میتوان از طریق تیونینگ و نصب تجهیزاتی از قبیل هدرز و همچنین تغییرات در سرسیلندر، درصد افزایش شتاب را نیز بالا برد. در کلینیک تخصصی “کریمی تیونینگ”، تمامی اصول حرفه ای و تخصصی ریمپ و تیونینگ خودرو در بالاترین سطح کیفیت و با استفاده از نرم افزارها و تجهیزات اورجینال و آپدیت انجام می شود. انجام بیش از 3 هزار مورد ریمپ ایسیو در انواع داخلی و خارجی و رضایتمندی نزدیک به 100 درصدی مشتریان این مجموعه، نشان از صداقت و حرفه ای بودن کریمی تیونینگ در ارائه خدمات است. خودرو دنا بر پایه سمند، از اواخر سال 93 تولید گردیده است و از موتور EF7 بهره می برد. که در زمان ارائه مقاله ریمپ دنا، مدل توربو نیز، توسط ایران خودرو به بازار عرضه شده است. استفاده از گیربکس با ضرایب دنده اصلاح شده، (یا به اصطلاح دستچین) یکی دیگر از روش های مهم افزایش شتاب محسوب می گردد.

{

افزایش توان و قدرت

|}

ریمپ ECU همچنین به بهبود عمر موتور و کاهش استهلاک قطعات کمک می‌کند، زیرا فشار اضافی از روی موتور برداشته می‌شود و قطعات با کارایی بیشتری عمل می‌کنند. بنابراین، این روش به‌عنوان یک راه‌حل مقرون‌به‌صرفه و مؤثر برای بهینه‌سازی عملکرد خودرو و کاهش هزینه‌های نگهداری محسوب می‌شود. نه تنها ضرری برای خودرو نخواهد داشت بلکه باعث افزایش عمر قطعات موتور و لذت دو چندان از رانندگی خواهد شد. بعنوان مثال کارکرد دائئم فن و از بین رفتن عمر مفید باطری و موتور فن و افزایش مصرف سوخت. اکثر خودروها به علت استفاده از بنزین با ناخالصی زیاد، در دورهای بالای موتور احتراق کامل در سیلندر شکل نمی گریرد و به نوعی به سرسیلندر ضربه وارد می گردد. در مجموعه ایسیو ریمپ، علاوه بر ریمپ ایسیو، خدماتی دیگر اعم از تعمیر ایسیو، تنظیم کیلومتر و فروش ایسیو و نودهای مالتی پلکس به مشتریان گرامی ارائه می گردد.

{

روش های تقویت موتور (به ترتیب از ارزان به گران)

|}

البته باید به نقاط ضعف آن همچون احتمال لغو گارانتی خودرو نیز اشاره کنیم. ریمپ ایسیو (ECU Remapping) به فرآیندی گفته می‌شود که تنظیمات اصلی و پیش‌فرض ایسیو یا همان کامپیوتر مرکزی خودرو تغییر می‌کند. ایسیو، وظیفه کنترل تمامی فرآیندهای موتور و میزان ترکیب هوا و سوخت را به عهده دارد. به عبارت دیگر، ایسیو همان واحدی است که عملکرد موتور را تنظیم و بهینه می‌کند. در ریمپ خودرو، برنامه‌ریزی سفارشی‌سازی شده‌ای روی ایسیو نصب می‌شود تا توان، شتاب، و مصرف سوخت خودرو بر اساس نیازهای راننده تنظیم گردد. با تغییرات نرم‌افزاری، می‌توان راندمان خودرو را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید؛ اما این تغییرات همیشه بدون عوارض نیستند و معایبی نیز به همراه دارند.

سوای این‌که خودروی ایرانی مثل پراید ، دنا ، سمند ، پارس ، ۲۰۶ و ۴۰۵ دارید یا خودروهای خارجی ، با استفاده از این راهکار‌ها می‌توانید قدرت نهان موتور خودروی خود را آزاد کرده و نهایت لذت را از رانندگی ببرید. موتور TU5 به اصطلاح متورهای گرم می باشند که یکی از نشانه های آن شروع به کار فن کند در دمای 97 درجه سانتیگراد می باشد. با تغییر در نقشه‌های ECU، می‌توان پارامترهای مختلفی را بهبود بخشید؛ هرچند این فرآیند دارای مزایای متعددی است، اما ریسک‌ها و معایبی نیز به همراه دارد. ریمپ یک انتخاب جذاب برای کسانی است که به دنبال عملکرد بهتر خودرو هستند، اما پیش از اقدام به این کار، باید تمامی جنبه‌های آن، به‌طور کامل بررسی شود. در هر صورت باید هر لحظه آماده انواع پیشامدها در خودرویمان باشیم و راه های مقابله با آن را بدانیم.

{

در ادامه مقاله ریمپ تارا برخی از مشکلات را که میتوان از طریق ریمپ حل نمود بصورت تیتر وار، ارائه می گردد.

|}

صفر تا 100 دنا معمولا بین 12 الی 13 ثانیه ( میانگین 12.5 ثانیه ) میباشد که بستگی به مدل خودرو و نوع ایسیو دنا و سراشیبی و دست فرمان راننده متفاوت است. یکی از مشکلات سخت افزاری خودروی فوق، کوچک بودن رادیاتور فن می باشد که در نتیجه ظرفیت حجمی خنک سازی موتور نیز کاهش یافته است. لذا سیستم فوق با رسیدن به دمای 97 درجه، در بهترین حالت خود بتواند دمای موتور را در همان محدوده نگه دارد و امکان کاهش دمای آب را ندارد. اما اگر فن خودرو در دمایی کمتر از 97 درجه شروع به کار کند، سیستم خنک کننده به راحتی می تواند دمای فوق را در مدت زمانی به مراتب کمتری به زیر 90 برساند و در نتیجه طول عمر قطعات موتور نیز افزایش خواهد یافت. اگرچه ریمپ می‌تواند در برخی شرایط به کاهش مصرف سوخت کمک کند، اما در بسیاری از موارد این فرآیند ممکن است منجر به افزایش آلایندگی خودرو شود. تغییرات در نقشه‌های سوخت‌رسانی و افزایش فشار توربو می‌تواند باعث شود که موتور سوخت بیشتری بسوزاند و آلاینده‌های بیشتری تولید کند.

لازم به توضیح است که استفاده از تجهیزات تقلبی می تواند باعث ایجاد صدمات مختلف به ایسیو ماشین شود لذا به دلیل بالا بودن قیمت ایسیو، توصیه می شود حتما به مراکز معتبر با سابقه خوب مراجعه کنید. با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد افزایش شتاب ماشین و موارد موثر در افزایش شتاب خودرو دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند. در برخی از خودروها، کارخانه به صورت پیش‌فرض محدودیت سرعتی بر روی ایسیو اعمال کرده است که اجازه نمی‌دهد سرعت خودرو از حد مشخصی بیشتر شود. با ریمپ ایسیو، می‌توان این محدودیت‌ها را برداشته و محدوده سرعت را افزایش داد. این تغییر به رانندگانی که نیاز به سرعت بیشتری دارند یا قصد استفاده در پیست‌های مسابقه‌ای دارند، امکان می‌دهد تا از حداکثر پتانسیل خودروی خود بهره ببرند.

هر عاملی که موجب بروز رفتارهای نامطلوب در عملکرد خودرو گردد ایراد نرم افزاری می باشد. توجه داشته باشید تشخیص ایراد نرم افزاری از ایرادات برقی و مکانیکی کار راحتی نمی باشد. تاثیر شمع خودرو بر روی افزایش شتاب و سرعت خودرو اصلا قابل چشم پوشی نیست. با گذر زمان و استفاده از خودرو عملکرد شمع‌های خودرو کاهش یافته و بهتر است بصورت دوره‌ای شمع خودرو را تمیز یا تعویض کنید. یکی از مشکلات مهم خودروی H30 COROSS که از طریق ریمپ حل گشته و کاملا محسوس می گردد. تاخیر گیربکس در زمان سبقت گیری بوده و همچنین با قرار گرفتن خودرو در سراشیبی، باعث فشار نا متعارف به موتور می گردد و مشکلات دیگری گیربکس فوق، پاسخ با مکث زیاد به معکوس کشیدن دنده ها می باشد.

البته مزایای ریمپ تنها برای افزایش شتاب خودرو نیست و مزایای بسیار جالب دیگری هم دارد. اما ریمپ افزایش شتاب، یکی از پرتقاضاترین موارد آن است که به روشی کاملا ایمن و تخصصی و با هزینه بسیار معقول، باعث بهبود شتاب می شود. مطمئن باشید با عملی کردن این راهکاری‌های افزایش شتاب ماشین و تیونینگ موتور خودرو در مورد عملکرد، سرعت ، شتاب ، واکنش پذیری خودرو و کاهش مصرف سوخت تغییرات چشمگیری را تجربه خواهید کرد. یکی از مشکلات اساسی که با ریمپ H30 CROSS اقدام به رفع آن می نماییم تاخیر دریچه گاز برقی می باشد. بعلت استفاده از دریچه گاز برقی در خودروی فوق، شاهد کندی حرکت خودرو می باشیم که به نوعی باعث کاهش شتاب و توان می گردد.

کمپانی های خودروسازی ماشین هایی را برای استفاده طولانی مدت تولید می کنند که به همین دلیل آنها ماشین ها را طوری می سازند که بسیار محافظه کار باشند. شتاب بسیاری از خودروها از پتانسیل واقعی خود دور هستند که به همین منظور برای افزایش شتاب ماشین می توانید با تعویض به موقع یکسری از قطعات و یا اضافه کردن عملکردهایی شتاب ماشین خود را به بالاترین حد برسانید. ما در این مقاله قصد داریم به آموزش افزایش شتاب ماشین و موارد موثر در افزایش شتاب خودرو (What Are The Ways To Increase The Acceleration Of The Car) بپردازیم تا بدانید چه کارهایی را بایستی انجام دهید. این قطعات با کیفیت نامناسب سبب عدم هماهنگی ایسیو با دیگر قطعات میشوند و در نتیجه افت حرکتی و مشکل در شتابگیری اولیه بوجود می آید. راه حل کاراک برای این مشکل ، ریمپ و بازنویسی برنامه خودرو در جهت هماهنگ شدن قطعات خودرو با یکدیگر و بهبود حرکت و شتابگیری دنا است.

در مدلهای قدیمی از ایسیو BOSCH ME744 با استاندارد آلایندگی یورو 4 و در مدلهای جدیدتر از ایسیو چینی  BOSCH ME788 با استاندارد آلایندگی یورو 5 استفاده گردیده است. به هر عملی که روی کامپیوتر خودرو برای تغییر عملکرد قسمت های مختلف خودرو برای بالابردن قدرت موتور انجام می شود، ریمپ یا تیونینگ گفته می شود. ریمپ اگر به صورت صحیح انجام شود، فن خودرو زودتر به گردش در میاید بنابراین دمای رادیاتور کمتر شده و موتور در دمای پایین تری کار میکند. این موضوع باعث می شود تا در مواقعی که فشار روی موتور زیاد است، خودرو جوش نیاورد و واشر سرسیلندر نسوزاند. برای آشنایی بیشتر با کیفیت و روند کاری ما، می‌توانید به کانال رسمی ما در آپارات مراجعه کنید.

اگر خودرو دارای دریچه گاز برقی باشد، مقدار باز شدن دریچه گاز را ایسیو مشخص می نماید. و بالطبع با فشرده شدن دریچه گاز با مکث دریچه گاز باز می گردد و میزان بازشدگی دریچه گاز به همان اندازه ای که پدال گاز فشرده شده، نمی باشد. مخصوصا در مواقعی که دور موتور کمتر از 3000 دور می باشد و خودرو کشش و شتاب لازم را ندارد. یکی دیگر از موادی که در ریمپ دنا با آن برخورد می کنیم، لرزش موتور در حالت سلو می باشد. ریمپ دنا به چه معناست ؟ در مقاله فوق به بررسی نحوه  ریمپ دنا و آشنایی با راهکارهای افزایش شتاب و رفع کپ، تاخیر دریچه گاز برقی و..

همانطور که قبلا ذکر شد، خودروساز با ایجاد نغییرات نرم افزاری ایسیو اقدام به دریافت استاندارد یورو 5 می نماید. حال سوخت مورد استفاده نیز که اغلب دارای اکتان پایینی بوده و در نتیجه شاهد ایجاد صدای ناک و شق شق کردن سوپاپ ها می باشیم که در دراز مدت باعث کاهش عمر مفید موتور خودرو می گردد. بسیاری از مالکان و رانندگان حرفه ای خودرو معتقدند که برای افزایش توان و گشتاور موتور؛ فقط و حتما باید قطعات موتور را تعویض کنند اما ما به شما، ریمپ هیوندای النترا را پیشنهاد می دهیم. در ریمپ، بدون اینکه قاب ایسیو باز شود، می توان پارامترهای موثر در نیروی موتور را تغییر داد. مثل بهینه سازی پاشش سوخت یا زمان جرقه زنی و اشتعال که باعث می شود از نهایت قدرت موتور استفاده شود.

با ریمپ ECU، شما بدون نیاز به تغییرات سخت‌افزاری پیچیده و گران‌قیمت می‌توانید بهره‌وری سوخت خود را بهینه کرده و تجربه رانندگی اقتصادی‌تری داشته باشید. ریمپ ECU می تواند خودرو را با شرایط آب و هوایی منطقه و همچنین کیفیت سوخت کشور تطبیق دهد و پس از انجام این کار مصرف سوخت به طور کامل بهینه و کاهش می یابد و علاوه بر این، شتاب خودرو بهتر می شود. ثانیاً تامین کنندگان موظفند نرم افزار ECU را طبق استاندارد آلایندگی کالیبره کنند که به عنوان مثال، زمانی که استاندارد یورو ۶ اجباری شود، تامین کنندگان مجبور هستند نرم افزار ECU را بر اساس این سفارشات تنظیم کنند. به همین دلیل افراد زیادی هستند که برای بالا بردن شتاب خودرو از ریمپ ECU استفاده می کنند تا ایرادات نرم افزاری رفع شود و عملکرد موتور و مصرف سوخت بهبود یابد. ریمپ ECU در اصل ماشین را برای دستیابی به حداکثر کارایی آماده می کند که به همین دلیل یکی از راه‌های افزایش شتاب خودرو ریمپ ای سی یو می باشد.

{خودرو|car} https://daroromiekojast.ir/
بهترین ریمپ کار در ارومیه